24 Ağustos 2014 Pazar

Book Tag ♥ #5 (Tek Renk=Beyaz)

Tek Renk Tag 

Beyaz 

 Herkese yeniden merhaba. Yine bir tag yazısı ile karşınızdayım. Daha önce yapmış olduğum tek renk taginin bugün yeni bir versiyonunu sizlerle paylaşıyorum.

 Bir önceki tag yazımda sizlerle siyah kitaplarımı paylaşırken bu kez beyaz kitaplarımı kitaplığımdan çıkardım. Eğer diğer yazımı okumadıysanız aşağıdaki linke tıklayarak ulaşabilirsiniz.

 Şimdi hiç vakit kaybetmeden sorulara geçelim. 



1. Bu renkte aldığın son kitap?

 Hermann Hesse - Siddharta 

 Bir önceki yazımda da ilk soru için bana hediye edilen bir kitabı seçmiştim, bu kez de geleneği bozmak istemedim. Hermann Hesse'nın Siddharta adlı kitabı bana Monapera 'dan hediye ve buradan bir kez daha kendisine teşekkür ediyorum. Bana öyle değerli kitaplar yolladı ki hangisinden başlayacağımı bilemiyorum, bu sebeptendir ki Siddharta'ya henüz başlayamadım. 

Monapera'dan Gelen Hediyelerim Yazıma Ulaşmak İçin Tıklayın


2. Kapak tasarımında yüz resmi olan bir kitap?

 Adam Fawer - Olasılıksız

 2. soru için her ne kadar minimal bir yüz illüstrasyonuna da sahip olsa, Adam Fawer'dan Olasılıksız'ı seçtim. Bildiğiniz üzere Olasılıksız'ı geçen ay okuyup hakkında okuduğum övgüler sebebiyle bir parça da olsa hayal kırıklığına uğramıştım. 
 Kitap hakkında daha fazla bilgi edinmek için blogumdaki yazıma göz atabilirsiniz.

Olasılıksız Yazıma Ulaşmak İçin Tıklayın


3. Soru: Ana karakterini çok beğendiğin bir kitap?

 George Orwell - Hayvan Çiftliği

 Geçen yazımda bu soru için uygun bir yanıt bulamamıştım ama şimdi tereddüt etmeden Hayvan Çiftliği cevabını veriyorum. Kitaptaki Snowball(Lev Troçki'yi temsil etmekte) karakterinin olaylara bakış açısını doğru ve kendi düşüncelerime yakın hissettiğim için çok sevdim. Bu yıl içinde şu ana kadar okuduğum en güzel kitap olduğunu gönül rahatlığıyla dile getirebilirim. Eğer aranızda henüz okuma fırsatı bulamamış olanlarınız varsa bu müthiş peri masalını okumanızı öneririm.
 Kitabın içeriğiyle ilgili daha fazla şey öğrenmek için Hayvan Çiftliği yazımı okuyabilirsiniz.

Hayvan Çiftliği Yazımı Okumak İçin Tıklayın


4. Soru: Sinemaya uyarlanmış ya da yakın zamanda uyarlanacak olan bir kitap?

 Christy Brown - Sol Ayağım

 Sol Ayağım, sorunların üstesinden gelemediğinizde, pes etmeye yaklaştığınızda ya da bu zorlu süreç için neden sizin seçildiğinizi merak ettiğiniz zamanlarda okuyabileceğiniz bir başarı öyküsü. Başucu kitaplarınız arasında yer alması bile kimi zaman problemlerinizi aşma konusunda işe yarayabilir. Bu kitabın büyük küçük herkesin okuması gerektiğine inanmaktayım ve henüz filmini izleme fırsatım olmamasına rağmen en az kitabı kadar iyi olduğu kanısındayım.
 Blogumdaki yazımı ziyaret edip kitap hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Sol Ayağım Yazıma Ulaşmak İçin Tıklayın

Sol Ayağım Filminin Fragmanı 




5. Soru: Bu renkteki favori kapak tasarımlı kitabınız?

 Patrick Süskind - Koku


 Koku konusuyla beni etkilediği kadar kapağıyla da ilgimi çeken bir kitap. Zaman içinde Can Yayınları tarafından birçok kez kapak değişikliğine gidilse de benim elimde olan tasarımı en yaygın olanı. Şu sıralar yeniliklere sık sık başvuran yayınevi, kapakta yer alan fotoğrafı tüm kapağı kaplayacak şekilde düzenlemesi taktirde daha da güzel olacağı kanısındayım.
 Kitap hakkında daha fazla bilgi almak için Koku yazımı okuyabilirsiniz.

Koku Yazıma Ulaşmak İçin Tıklayın


6. Soru: Beklentilerini karşılamayan bir kitap?

 Ken Grimwood - Sil Baştan 

 Yaklaşık 5 yıl önce İzmir kitap fuarından satın alıp okumuş olduğum Sil Baştan'ın konusunu çok ilginç bulmama rağmen, beklentilerimi karşılamaya yetmediğini söylemeliyim. 




7. Soru: Herhangi bir seriye ait olmayan bir kitap?

 Maeve Binchy - Ruh ve Yürek

 Önceki alışveriş yazımdan da hatırlıyor olacağınız Ruh ve Yürek'i D&R'ın Can Yayınları ile ortaklaşa yürüttüğü 5 TL kampanyasından satın almıştım. Ayrıca chick-lit türünde eserler veren ve tüm dünyada çok beğenilen yazarın okuduğum ilk kitabı olacak. 



8.(ve son) Soru: Konusunu orijinal bulduğun bir kitap?

 George Orwell - Hayvan Çiftliği & Patrick Süskind - Koku

 Ne yazık ki bu soru için tek bir kitap seçemedim çünkü her iki kitabı da kendi içinde çok başarılı buluyorum. Öncelikle Hayvan Çiftliği'ni ne denli beğendiğimi belirtmeme gerek yok sanırım. Neredeyse bulduğum her fırsatta önerdiğim bir kitap. Hem konusu hem de konuyu işleyiş tarzı açısından bence kusursuz. Gelelim diğer kitabımıza. Koku bu yıl içinde okuduğum en farklı roman ve uzun bir süre de öyle kalacak gibi görünüyor. Üzerinden aylar geçmesine rağmen hâlâ tam olarak kitap hakkında ne hissettiğimi bilmiyorum. Beni öylesine allak bullak etti ki yazarı araştırma gereği duydum. Konusu alışılmadık ve oldukça ilginç. Özellikle kitabın sonlandırılış biçimini çok beğendim.

 Benim tek renk tagi için seçmiş olduğum beyaz kitaplarım bu şekildeydi. Umarım beğenmişsinizdir ve umarım yararlı bir yazı olmuştur. Bir sonraki yazımda görüşünceye dek kendinize iyi bakın sevgiyle kalın. 


 


2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...