31 Ağustos 2014 Pazar

Okuduklarım #3 (Ağustos/2014)

Ağustos Ayında Okuduklarım

  • İlk Gece
  • Bin Muhteşem Güneş
  • Beyoğlu'nun En Güzel Abisi
  • 2054: Çıkış Yok
  • Simyacı


 Herkese merhaba. Bugün sizlerle Ağustos ayında okuduğum kitaplar ile ilgili fikirlerimi kısaca paylaşacağım.

 Yazın bitmesiyle birlikte, havaların biraz olsun soğumasını ümit ederken aynı zamanda herkese başarılı bir öğrenim yılı diliyorum.

 Bu ay her ne kadar 5 kitap okumuş olsam da, benim için birçok yazı paylaşmış olmamdan ötürü oldukça verimli geçti. 

 Şimdi hiç vakit kaybetmeden okuduklarıma bir göz atalım.


 ★ ★ 

  Bu ay ilk olarak blogumda düzenlediğim 2. Okuma Şenliği dahilinde Marc Levy'den İlk Gece'yi okuyup, bir parça da olsa hayal kırıklığına uğradım.
 Bildiğiniz üzere yazarın İlk Gün adlı kitabını da geçtiğimiz aylarda kitap severlerle okumuş ve çok beğenmiştim.
 İlk Gece ne yazık ki aynı etkiyi yaratmadı. 
 Gerek maceranın giderek azalması gerekse İlk Gün'e kıyasla daha uzun sürede okumam sebebiyle kitaba 2 yıldız vermeyi uygun gördüm.
 Ayrıca bu kitap hakkında fikir alışverişi yaptığım birçok kişinin aksine, son sayfaların kitabı kurtaran bölümler olduğunu düşünüyorum. 





                 ★ ★ ★ ★ ★ 

 Bu ay okuduğum bir diğer kitap ise Khaled Hosseini'den Bin Muhteşem Güneş.
 Daha önce yazarın Uçurtma Avcısı kitabını okumuş ve beğenmiştim ancak Bin Muhteşem Güneş'le kıyaslanınca ortalama bir kitap olduğu kanısına vardım.
 Bin Muhteşem Güneş, gerek işlenen konu, gerek yazarın dili gerekse etkileyiciliği açısından tek kelimeyle kusursuzdu.
 Öyle ki kimi yerlerde karakterlerin acılarına ortak bile oldum.
 Fakat yazarın okuduğum her iki kitabında da kendi siyasi görüşünü bu denli okura empoze etmeye çalışmasını gereksiz buldum. Hatta yer yer Uçurtma Avcısı'nın dünyada bu kadar büyük bir başarıya ulaşmasının sebebinin de bu olduğunu düşünmedim değil.
 Sonuç olarak yazarla ilgili tereddütlerim giderek artsa da kitabı çok sevdim ve herkese öneririm. Eğer hâlâ okumadıysanız bir göz atın derim üstelik bunun için Uçurtma Avcısı'nı okumuş olmanıza da gerek yok.



                            ★ ★

 Temmuz ayında okumayı planladığım ancak Dex Şöleni nedeniyle bu aya sarkan Ahmet Ümit'in Beyoğlu'nun En Güzel Abisi kitabını da genel hatlarıyla beğendim.
 Ahmet Ümit'in diğer kitaplarını okumuş ve polisiyenin ağırlıklı olduğu kitaplardan hoşlanıyorsanız Beyoğlu'nun En Güzel Abisi sizi biraz hayal kırıklığına uğratabilir çünkü yazar maceradan çok siyasi kimliğini ön planda tutmayı yeğlerken aynı zamanda İstanbul'un birçok sorununa da değinmekten geri kalmamış.



                        ★ ★ ★ 

 Bu ay okuduğum 4. kitap Teri Terrry'den 2054: Çıkış Yok.
 Benim gibi distopya sever birinin ülkemizde yayımlanmasından yaklaşık bir yıl sonra okuyor olması üzücü ancak sonunda Altın Kitaplar imdadıma yetişti ve böylelikle bende kitap hakkındaki merakımı gidermiş oldum.
 2054: Çıkış Yok ele aldığı konu itibariyle oldukça ilgi çekici ancak ilk kitap olması sebebiyle okurken macera konusunda biraz eksikliklerinin olduğunu düşündüm ve 3 yıldız verdim. Buna rağmen serinin ikinci kitabı olan 2055: Büyük Hesaplaşma'nın çok daha başarılı olacağına inanıyorum.
 Eğer siz de Açlık Oyunları ya da Uyumsuz tarzında yeni kitaplar arıyorsanız bu seriye bir şans verebilirsiniz.



                          ★ ★ ★ 

 Tüm dünyada birçok dile çevrilen ve milyonlarca satan Paulo Coelho'nun Simyacı'sı da bu ay okuduğum son kitap oldu.
 Simyacı, umursuzluğa kapıldığınızda, sorunlara çözümler bulamadığınızda, ruhunuzu rahatlatmak istediğiniz de açıp okuyabileceğiniz bir başucu kitabı.
 Yazarın hayat bakış açısını, kullandığı dili ve kitabı genel itibariyle beğenmeme rağmen ne yazık ki benim favorilerim arasında yer alamadı. 
 Kitaba 3 yıldız vermiş olsam da Simyacı'nın kitaplığınızda bulunması gerektiğine inanıyorum.

 Benim Ağustos ayında okuduğum kitaplar bu şekildeydi umarım sizin için faydalı bir yazı olmuştur. Bir sonraki ayda daha fazla kitap okuyabilmek dileğiyle kendinize iyi bakın sevgiyle kalın.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...