10 Eylül 2014 Çarşamba

Book Tag ♥ #6 (Circle of Books)

Circle of Books Tag
 Herkese merhaba. Bugün sizlerle yeni bir tag yazısı paylaşıyorum.

 Tag'imizin adı Circle of Books (Kitaplardan Çember).

 Siz de bu tag'e katılmak istiyorsanız tüm yapmanız gereken kitaplarınızdan bir çember oluşturmak.

 Beni bu tag'e Instagram üzerinden sevgili Gökçe (@flawlessight) davet etti ve ben de kitaplarla ilgili fikirlerimi kısaca sizlerle paylaşmak istedim. 

 Instagram Hesabıma Ulaşmak İçin Tıklayın

 Tag'e blogumda yazısını yazmış olduğum 13 kitapla katılmamın amacı ise siz değerli okurlarıma kitaplar hakkında daha fazla bilgi verebilmek.

 O halde hiç vakit kaybetmeden hep birlikte kitaplara göz atalım.



Hayvan Çiftliği - George Orwell

★ ★ ★  



 Beni uzun zamandır takip ediyorsanız George Orwell'ın kalemini ne denli beğendiğimi ve düzene karşı gelen bu kitabı her fırsatta önerdiğimi de biliyorsunuzdur.
 Öyle ki benim tavsiyelerim üzerine okuyan ve kitabı çok başarılı bulan insanların yorumlarını okudukça çok mutlu oluyorum.
 Hayvan Çiftliği benim bu sene boyunca okudum en müthiş kitap ve kesinlikle herkesin ölmeden önce okuması gerektiğine inanmaktayım.




Dönüşüm - Franz Kafka
   

 Kafka'nın bireysel ögeler bulunduran bu kısa romanını beğeniyle okudum.
 Her ne kadar Kafka kapakta böcek imgesinin yer almasını istemese de Can Yayınları'nın yeni tasarımlarını da sevdiğimi söylemeliyim.
 Kafka Dönüşüm adlı bu eserinde kliptogram olmadığını da iddia ediyor ancak var öyle değil mi?



 Uçurtma Avcısı - Khaled Hosseini
   

  Uçurtma Avcısı dostluğun, kardeşliğin, pişmanlığın romanı.
 Her ne kadar Khaled Hosseini'nin yanlı romancılık yaptığını düşünsem ve bundan rahatsızlık duysam da bu kitabın güzel olduğu gerçeğini değiştirmiyor.




Anne Frank'ın Hatıra Defteri - Anne Frank
 ★ ★ ★


 Anne Frank'ın Hatıra Defteri üzerinden yıllar geçse de hatırlayacağım kitaplardan.
 Masum, genç bir kızın azından yazılmış acı dolu hayat hikayesi...
 Ve Anne hayallerine klasikleşmiş bu günlükle ulaşır.




 Böğürtlen Kışı - Sarah Jio
                                    ★ ★

 Böğürtlen Kışı Instagram takipçilerimin önerisi ile aldığım ancak onların bahsettiği kadar etkileyici bulmadığım bir roman.
 Küçük Daniel'in ve annesinin acısını ne yazık ki yüreğimde hissedemedim.
 Siz de benim gibi hayal kırıklığına uğramak için bu akıcı romana büyük beklentilerle başlamamanızı öneririm.



      Bin Muhteşem Güneş - Khaled Hosseini

                            ★ ★ ★  

 Bin Muhteşem Güneş bu yıl okuduğum ve Hayvan Çiftliği'nden sonra en beğendiğim kitap.
 Gerek konusu gerekse yazarın konuyu ele alışındaki gerçekçiliği sayesinde favori kitaplarım arasındaki yerini aldı.
 Öyle ki kimi yerlerde o denli empati yaptım ki anlatıcının acılarını yaşadım ve bu kesinlikle Hosseini'nin başarısıdır.
 Uçurtma Avcısı'nı okumamış olsanız bile Bin Muhteşem Güneş'i en kısa zamanda okumalısınız.



 2054: Çıkış Yok - Teri Terry

                                      ★ ★ ★ 

 2054: Çıkış Yok üslubu açısından sizi başlarsa şaşırtsa da hikayenin içine girdikten sonra kolaylıkla okuyabileceğiniz ilginç bir konuya sahip olan distopik bir roman.




 Koku - Patrick Süskind 
★ ★ ★ 

 Koku yalnızca bu yıl değil kuşkusuz tüm yaşamımda okuduğum en ilginç konuya sahip olan kitap.
 Öyle ki kitabı okurken birçok kez yazarın hangi bilinçle bu tür bir roman yazdığını sorgulayıp durdum.
 Eğer filmi izleyip beğendiyseniz kitabı okumak için hiç zaman kaybetmeyin derim.



Karanlık Sular - Fiona Paul 

                                                 ★ ★

 Karanlık Sular, tarihi aşk ve polisiyeyi oldukça güzel bir biçimde harmanlayan kolay okunulur bir kitaptı. 
 Eğer siz de bu konulardan hoşlanıyorsanız bu kitaba bir bakmanızda fayda var.






 İlk Gün - Marc Levy
 ★   


 Marc Levy'nin İlk Gün'ü  yazarın okuduğum ilk kitabı olmasına rağmen beklediğimden çok daha başarılıydı. 
 Ancak ne yazık ki kitabın devamı olan İlk Gece aynı etkiyi yaratamadı.
 Macera ve bilim içeren bir kitap arıyorsanız İlk Gün'ü önerebilirim.




 Hale - Alexandra Adornetto
 

 Birçok kişinin aksine, fantastik ögelerden çok aşk temasını barındıran bu kitabı genel hatlarıyla beğendiğimi söylemeliyim.
 Yazarın 18 yaşında olması nedeniyle bir takım eksiklikler bulunsa da okunulabilir.




 Sevgilimden Son Mektup - Jojo Moyes
  

 Senden Önce Ben kitabı ile beğenimi kazanan Jojo Moyes, Sevgilimden Son Mektup'ta da beni yanıltmadı.
 Özellikle bu kitapta konuyu işleyiş tekniğini çok sevdiğim yazarın, diğer kitaplarını da merak ediyorum.
 Senden Önce Ben ve Sevgilimden Son Mektup'u okumanızı tavsiye ederim.



 Olasılıksız - Adam Fawer

                                ★  

 Hakkında çok iyi yorumlar okuduğum Olasılıksız, yüksek beklentiler içinde olduğum için midir bilinmez beni bir parça da olsa hayal kırıklığına uğrattı.

 Öyle ki kimilerinin hayatını değiştirecek kadar başarılı olduğu iddia edilen romanı genel hatlarıyla okunulabilir bulmama rağmen, fazlasıyla ön planda tutulmaya çalışıldığını düşünüyorum.





 Benim Circle of Books Tag'i için seçmiş olduğum kitaplar bu şekildeydi. Umarım eğlenceli ve faydalı bir yazı olmuştur.



 Bu güzel etkinliğe ben de taze blogger arkadaşımı etiketliyorum. Up With The Book



 Bir sonraki yazımda görüşünceye dek kendinize iyi bakın ve sevgiyle kalın.


  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...