24 Mart 2015 Salı

Röportajlar #6 (İstanbul Erkeği Kitabının Yazarı İlker Özmestçi İle)

İlker Özmestçi ile Röportaj 

 Öncelikle merhaba İlker Bey, sizinle sohbet etme imkanı bulduğum için çok mutluyum. Basım aşamasından önce de takip ettiğim kitabınızı beğeniyle okudum. Bana ve takipçilerime İstanbul Erkeği’ni okuma fırsatı sunduğunuz için bir kez daha teşekkür etmek isterim. Umarım röportajımız, okuyanların keyif aldığı bir yazı olur.


 Bize biraz kendinizden bahseder misiniz? Kimdir bu İstanbul Erkeği?


- İstanbul doğumluyum Dost Koleji ve Bilkent Üniversitesi Turizm Otelcilik mezunuyum. Kitapta okuduğunuz üzere bolca geziyor ve seyahat ediyorum.  İstanbul Erkeği ve Bir Osmanlı Subayı kitaplarının yazarıyım. Bu aralarda yeni romanıma başladım...


 Bir kitap yazmaya nasıl karar verdiniz?

- Arkadaşlarım genelde bana iş veya ilişkiler konusunda danışırlar. Empati yapma yeteneğim ve algılarımın yüksek olduğunu söylemişlerdir her defasında. Kızlar erkek arkadaşlarıyla sorun yaşadıklarında kendi aralarında bunu çözmeye çalışırlar ve bir sonuca ulaştıklarında bunu  bir erkeğe danışalım dedikleri o adam bendim işte J Kitap yazarak toplu cevap vermiş oldum bu sayede.

Kitapta yazılanlardan ötürü çapkın biri olduğunuz ortada. Peki İstanbul Erkeği sizin kendi deneyimleriniz sonucunda mı yazıldı yoksa çevrenizde görüp üzerinde düşünme fırsatı bulduğunuz olayları da okurlara aktardınız mı?

- Deneyimlerim, ilişkilerim ve çevremde  gözlemlediklerimden ortaya çıktı İstanbul Erkeği.  İstanbul ve içinde barındırdığı ilişkiler, benim ve arkadaşlarımın yaşadıklarını harmanlayıp yazdım aslında.

Birçok yeni yazarın, ağdalı bir dil çabasında olduğu son dönemlerde, siz olayları mizahi bir kalemle anlatmayı tercih etmişsiniz. Üslubunuz hakkında nasıl eleştiriler aldınız?

-  Okuyan herkesten ilk duyduğum cümle ne kadar samimi bir dille anlatmışsın oldu.  Hatta karşımda birisi bana bunları anlatıyor diyen okuyucu yorumları alıyorum.

Hemcinsleriniz tarafından nasıl bir tepki ile karşılaştınız? (Özellikle arkadaşlarınızı soruyorum.) Aforoz edildiniz mi cidden?

-  Tam tersi aramızda eğlence konusu oldu. Hatta “Niye şu hikayemizi anlatmadın? Neden beni yazmadın?” gibi geyiklerde hala devam ediyor.

Kitabı okurken size hak verdiğim yerler olduğu gibi, bu kısım biraz abartılmış dediğim yerler de oldu. Siz, kadınlara bazı kısımlarda haksızlık ettiğinizi düşünüyor musunuz?

- Nasıl her kadın kendi içinde özelse kitabımda da her kadın kendinden bir parça mutlaka bulacaktır. Tabiki de her kadın farklı ve yaşadıkları aynı değil bu yüzden her okuyan başka bir konudan yakalar kendini.

İstanbul Erkeği, kadınları anlamak için bir kılavuz mu, erkeğin doğasını çözmek için bir rehber mi, yoksa her ikisi mi?

- Hem erkek doğasını anlamak isteyen kadınlar için bir kılavuz hem de erkekler için kadınları anlama rehberi.

İstanbul Erkeği’nin devamı gelecek mi?

- Yeni yazmakta olduğum roman aslında tam olarak bunun devamı  olmasada ; duyguların daha fazla ön plana çıktığı İstanbul Erkeği’nin aşk romanı olacak.

Şimdi de sizin okuma alışkanlıklarınızdan bahsedelim ne dersiniz. Başucu kitabı olarak adlandıracağınız ve herkese önerdiğiniz kitaplar var mı?

- Çok kitap okuyorum özellikle sevdiğim yazarlar Irvin Yalom (Divan) , Chuck Palahniuk ( Dövüş Külübü ) Cormac McCarthy (The road) Harper Lee (Bülbülü Öldürmek)


Şu anda hangi kitabı okuduğunuzu öğrenebilir miyim?

- Social Intelligence (Daniel Goleman)


Dilerseniz biraz da kitap dışında sohbet edelim. Sizce kadınların aradığı “gerçek aşk”ın bulunması imkansız mı?

-  Aslında tüm kitap boyunca anlatmaya çalıştığım gibi toplum baskısı veya iteklemeriyle değil size ve kalbinize uygun doğru kişiye şans verdiğinizde gerçek aşk sizi bulur.  Aşk herzaman var sadece biz beklemeyi bilmiyor ve göremiyoruz. Akıllıca yaşayacağınız bir yalnızlık aptalca bir ilişkiden daha iyidir.

Peki siz ilişkilerinizde başarılı mısınız?

- Bu sorunun doğru cevabını eski kız arkadaşlarım daha net verebilir.

Kitapta kimi yazıların sonuna Twitter adresinizi eklemeniz dikkatimi çekti. Twitter üzerinden ilişkiler hakkında sizinle sohbet eden insanlar var mı?

- İlişkileri veya erkek arkadaşlarıyla yaşadıkları sorunlarıyla ilgili çok fazla mesaj alıyorum elimden geldiğince de cevaplamaya çalışıyorum.

Madem ki konumuz kadınlar biliyorsunuz geçtiğimiz günlerde Türkiye çapında çok üzücü bir olay yaşandı. Gün geçmiyor ki bir kadın daha cinayetler sonucu yaşamını yitirmesin. Ayrıca Türkiye’deki neredeyse her kadının sözlü ya da fiziki tacize uğradığı da aşikâr… Sizin bu husustaki düşünceleriniz nelerdir?

- Kadınlar gününde atmış olduğum bir tweet bu konuyla ilgili düşüncelerimi aslında çok güzel özetliyor. “ Erkeğin adam olduğu yerde kadına hergün kadınlar günü.”

Son olarak sizin röportajı okuyan kişiler için eklemek istediğiniz bir şeyler var mı?

- Siz kadınlar Tanrı’nın yarattığı üstün varlıklarsınız. Hepiniz özel ve kutsalsınız. Sizlersiniz bizi yukarı taşıyan ve aşka olan inancınızla dünyamızı döndüren. Hep böyle kalın. Doğru omuzlarda ömrünüzü geçirin. Gereksiz paniklerle, aceleci seçimlerle, toplumun iteklemeleriyle eksik hayatlar yaşamayın. Dişilik devrimini pazartesiye bırakmadan hemen şimdi başlatın. Hakettiğiniz hayatlar sizin olsun. Sizleri çok seviyorum @1istanbulerkegi   

Sorularıma verdiğiniz samimi yanıtlar için teşekkür ederim.

Bende ilginiz ve güzel sorularınız için çok teşekkür ederim.
İlker Özmestçi


Tüm Hakları Saklıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...