8 Temmuz 2014 Salı

Book Tag ♥ #1 (Ombre Book)

   
   Ombre Kitap Tag'i


 Herkese merhaba. Bugün sizlerle bir tag yazısı paylaşacağım. 

 Geçtiğimiz günlerde sevgili Burcu(lw_strtn) beni ve daha birçok kişiyi yabancı bloggerların bir çoğunda gördüğümüz ombre book tag'inin uyarlanması olan ombre kitap etiketine ekledi. Bu tagin amacı kitapları renklerine uygun bir biçimde açıktan koyuya ya da koyudan açığa doğru sıralamak.  Bende kitaplığımda bulunan benzer renkteki kitapları üşenmeden instagram üzerinden siz kitap severlerle paylaştım. 

 Bugün de sizlerle bu kitaplar hakkındaki fikirlerimi kısaca yazıya dökeceğim. 

 İlk paylaştığım fotoğrafta birçok kişi gibi bende mavi tonlarını seçtim.

 En üstte bundan 5 yıl önce okuduğum Zülfü Livaneli'nin içinde derin ideolojiler barındıran kitabı Son Ada var. Benim beğenerek okuduğum bu kitabı George Orwell'ın Hayvan Çifliği adlı eserini okuyup beğenen herkese öneriyorum. Ayrıca Nisan ayında Kitap Kardeşliği'nin düzenlediği okuma şenliğinde bu güzel kitap birçok kişiye ulaşmış oldu. 

 İkinci sırada beğeniyle izlediğim Cem Yılmaz'ın Gora filminin senaryosu bulunmakta.

 Üçünsü sırada yer alan David Nicholls'ün Bir Gün'ü ise birçok kişinin aksine benim yetersiz bulduğum, filmiyle kıyaslanınca aralarında çok da fark görmediğim bir roman.


Bir Gün Filminin Fragmanı 


 Bir Gün'ün hemen altındaki Ahmet Ümit'in Beyoğlu'nun En Güzel Abisi adlı romanından bir önceki alışveriş yazımda bahsetmiştim ve okuduğum güzel yorumlar sayesinde beni gerçekten meraklandırdı.

Beyoğlu'nun En Güzel Abisi Yazıma Ulaşmak İçin Tıklayın

 Can Dündar'ın Yarim Haziran'ı ise kütüphanemde bir gün okunmak üzere öylece duruyor.

 Marc Levy'nin İlk Gün'ünün ardından okumayı sabırsızlıkla beklediğim İlk Gece çok beğendiğim lacivert kapağıyla fotoğraftaki yerini aldı. Henüz haberi olmayanlar için ufak bir hatırlatma: İlk Gece'yi Okuma Şenliği'yle Ağustos'ta okuyacağız.

İlk Gece Yazıma Ulaşmak İçin Tıklayın

 Son olarak Uçurtma Avcısı'yla beni etkileyen Khalid Hosseini'nin 3. kitabı Ve Dağlar Yakındı yakında okuyacaklarımdan.


#ombrekitap etiketine göz gezdirirken fark ettim ki büyük bir çoğunluk bu tag için mavi kitapları tercih etmiş. Ben de neden biraz da kırmızı olmasın dedim ve işte sonuç. 

 En üstte Serdar Özkan'ın tüm dünyada çok satan kitabı Kayıp Gül'ün 3. kitabı Ekim Rüzgârları var. Kayıp Gül'ü okur okumaz serinin 2. kitabı olan Ölümsüz Aşk'ı da satın alacağım.

 Onun hemen altında yine bir Khaled Hosseini kitabı Bin Muhteşem Güneş. Sizinde gördüğünüz üzere seriyi tamamladım.

Bin Muhteşem Güneş Yazıma Ulaşmak İçin Tıklayın

 İlk Gün ise beğenecek okuduğum film tadında bir romandı. Marc Levy'nin diğer kitaplarını okumak için de sabırsızlanıyorum.

İlk Gün Yazımı Okumak İçin Tıklayın

 Jack London'ın Demir Ökçe'si ise ablamın kütüphanesinden bana kalanlardan.

 5. sırada yine bir Cem Yılmaz kitabı olan Arog yer almakta.

 Listenin sonuna yaklaşırken Dan Brown'un Da Vinci Şifresi olmazsa olmazdı.

 Ve son olarak Türk Edebiyatı'nda yeri doldurulamaz bir isim Oğuz Atay'ın Tutunamayanlar'ı okumamı bekleyen kitaplar arasında.

Ayrıca kitaplarıma eşlik eden Ironman oyuncağımda sarı kırmızı rengi sayesinde bu kareye girmeye hak kazandı. 



 Madem kitaplığımı talan ettim neden krem rengi bir ombre yapmıyorum dedim 9 kitaptan oluşan uzun bir liste hazırladım.

  En üstte Joanne Greenberg'den Sana Gül Bahçesi Vadetmedim var.

 Hemen altında Franz Kafka'nın Milena Jesenka'ya yolladığı mektupların derlemesi olan Milena'ya mektuplar yer almakta.

 3. sırada tüm dünyada çok okunan chick- lit tarzında bir kitap olan Küçük Mucizeler Dükkanı bulunmakta. Özellikle kitap okumaya yeni başlayan ya da okuma alışkanlığı kazanmaya çalışanlara öneririm.

Küçük Mucizeler Dükkanı Yazımı Okumak İçin Tıklayın

 Betsy Tobin'in pek bilinmedik kitabı Sevgi Denizi okuduğum güzel kitaplardandı. Gerek aşkı işleyiş tarzı, gerekse hayat zorluklarını el alış biçimi açısından oldukça başarılıydı. Eğer bir yerde rastlarsanız alıp okumanızı kesinlikle öneririm ben çok beğenmiştim. 

 Bir diğer kitabım yaşanmış bir dramı konu alan Anne Frank'ın hatıra defteri. Savaşın ortasında kalmış küçücük bir kız çocuğunun duygularına, acılarına, yalnızlıklarına bizi ortak eden bu günlük sizi derinden etkileyecek.

Anne Frank'ın Hatıra Defteri Yazımı Okumak İçin Tıklayın

 Orhan Kemal'in Eskici ve Oğulları lise yıllarımda satın alıp bir türlü okumaya fırsat bulamadığım Türk Edebiyatı'nın önemli eserlerinden.

 Bir diğer Türk Edebiyatı'nın önemli ve Nobel ödüllü yazarı Orhan Pamuk'un Benim Adım Kırmızı da merak ettiğim kitaplardan. 


 Francis Scott Fitzgerald 'dan Muhteşem Gatsby.


 Ve son olarak ablamla özdeşleştirdiğim Elizabeth Kostova'dan Tarihçi.


 Bunun yanı sıra kitaplarıma eşlik eden sevimli oyuncaklarımı da es geçmemek gerek.



 Bunlar benim ombre kitaplarımdı umarım beğenmişsinizdir. Eğer sizlerde bu eğlenceli tag'e katılmak istiyorsanız tek yapmanız gereken Instagram'da kitaplarınızın fotoğrafını #ombrekitap etiketiyle paylaşmanız.


 Kendinize çok iyi bakın. Sevgiyle kalın.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...