23 Temmuz 2014 Çarşamba

Book Tag ♥ #2 (Yolun Yarısı)


Yolun Yarısı Tag

  
 Herkese merhaba umarım iyisinizdir. 
Bugün sizlerle bir tag yazısı paylaşıyorum. 2014'ün yarısı geride kaldı peki ya ben bu süreç içinde neler okudum, hangilerini beğendim, hangilerini yetersiz buldum hep birlikte görelim. 



 1. Kardeşimin Hikayesi / Zülfü Livaneli

 Zülfü Livaneli her daim sevdiğim yazarlardan olmuştur. 2014 yılının başlarında jokuduğum bu kitabı genel anlamda beğendiğimi söyleyebilirim. Hoş Livaneli ne yazsa ben okurum ama o ayrı mesele tabi. Kitabın başlarında kimileri sıkılsa da ben zevkle okudum. Özellikle son birkaç sayfası oldukça heyecanlı ve etkileyiciydi. Eğer blogumda yazısını yazmış olsaydım puanım ★ ★ olurdu.

 2. Baba ve Piç / Elif Şafak

 Elif Şafak da tıpkı Livaneli gibi kalemini çok sevdiğim yazarlardan. Yazarın daha önce İskender kitabını da okudum ancak favori kitabım hiç kuşkusuz Aşk'tır. En sevdiğim ilk kez kitap arasında da hâlâ büyük bir azimle yer alır. Okumayan herkese kesinlikle öneririm. Gelelim baba ve piç'e. İçinde Ermeni Türk çatışmasından izler de barındıran bu kitapla Elif Şafak çok büyük tepkiler almıştır bunun yanı sıra ben kitabı beğendim. Ön yargılardan sıyrılıp bu konu hakkındaki fikirlerinizi bir köşeye bırakırsanız sizin de beğeneceğiniz bir kitap olacağına eminim. Bununla da kalmayıp bakış açısınızı genişletecektir. Yazısını ne yazık ki yazamadım ancak puanım  ★ ★ ★ 

 3. Aynı Yıldızın Altında  / John Green


 Çok okundu çok konuşuldu hatta şu günlerde filmi bile vizyonda yoksa siz hâlâ okumadınız mı?
 Bu kitabı kimi yerde yüzünüzde koca bir gülümseme kimi yerde ise gözünüzde yaşla okuyacaksınız. 
 Ve sayfalar öylesine akıp gidecek ki nasıl bittiğini anlamayacaksınız.

Aynı Yıldızın Altında Yazımı Okumak İçin Tıklayın



4. Senden Önce Ben / Jojo Moyes

Bir diğer bir hayli popüler olan kitap Senden Önce Ben. Bu kitabı okumak için direndiğimi söylemeliyim. Ne kadar iyi olabilir ki diyip durdum kendime ancak yanılmışım. Çok ama çok iyi. Hakkında birkaç kötü yorum da okudum klişe bulunduğuyla ilgili ancak o zamana dek hiç böyle düşünmemiştim. Keyifle okudum. Gözlerim yaşlarla dolu dolu okudum. Kitabın kapağını kapattıktan sonra defalarca düşündüm aynı şeyi ben yaşasam nasıl olurdu diye. Eğer hâlâ okumayanlarınız varsa hiç vakit kaybetmeden okuyun derim. 



 5. Kuyucaklı Yusuf / Sabahattin Ali

  Sabahattin Ali'nin ölümsüz eserlerinden biri Kuyucaklı Yusuf size saf aşkı sunuyor. 
 Yusuf belki de Türk Edebiyatı'nda ki en romantik karakterlerden biri. Üstelik cesur gözü kara dediğim dedik. Ancak iş bu ya kaptırıyor gönlünü bir güzele. Onun için öl deseler düşünmez bile.






 6. Uçurtma Avcısı / Khaled Hoseini

 Kimi kitaplar vardır size çok çok uzaklardan hüzünlü bir hikaye anlatır da içiniz acır işte Uçurtma Avcısı böyle bir kitap. 






7. Böğürtlen Kışı / Sarah Jio

 Birçoğunuzun Böğürtlen Kışı'nı okuyup çok beğendiğini biliyorum ancak kitabı okurken hayal kırıklığına uğramadım dersem yalan olur. Kitaba başlamadan önce bende Kristen Hannah kitapları etkisi yaratacağını sanmıştım ama olmadı yeterince duygusal bulamadım kitabı ki oldukça duygusal biriyimdir. 





8. Gregor ve Gri Kehanet / Suzanne Collins

 Açlık Oyunları serisiyle tanıdığım ve çok sevdiğim Suzanne Collins'in bu serisini her ne kadar Açlık Oyunları kadar olmasa da beğendim. Hatta öyle ki bu seri çevrenizde yaşayan ve ön yargılı davranılan canlılara karşı fikirlerinizi bile değiştirebilir.




9. Gregor ve Felaket Kehaneti / Suzanne Collins


Gri Kehanet'ten sonra hız kesmeden okuduğum Felaket Kehaneti'ni daha çok sevdiğimi belirtmeliyim. Bunun sebebi ise kitabın sonunun merak uyandırıcı bir biçimde bitmesiydi. Belki bir gün 3. kitabından bu ilginç seriye devam ederim.





10. Sevgilimden Son Mektup / Jojo Moyes

 Ve sıra geldi bir diğer Jojo Moyes kitabına. Jojo Moyes'in üslubuna diyecek yok bu kitapta ise beni asıl etkileyen şey kurgu stili oldu. Yazar bir an olsun heyecanı düşünmedi ki bu onu başarılı yapar. Senden Önce Ben'den sonra okunacaklar listenize eklemelisiniz bence. 





11. Dönüşüm / Franz Kafka

 Franz Kafka Dönüşüm adlı bu eserinde ailesinin öyle etkisi altında kalmış, çevresinde olup biteni öyle iyi gözlemlemiş ki okurken siz de bunun farkına varacaksınız.







12. Küçük Mucizeler Dükkanı / Debbie Macomber

 Debbie Macomber'ın sade dili sayesinde akıcı hale gelen chick-lit türündeki bu kitap, okumaya yeni başlayanlar, okuma alışkanlığı kazanmaya çalışanlar ya da kafa dağıtmak isteyenler için birebir. 





13. Hayvan Çiftliği / George Orwell


 Bu birbirinden güzel 18 kitap içinde tek bir kitap seçmem gerekse bu kesinlikle George Orwell'ın Hayvan Çiftliği olurdu. Reel Sosyalizm eleştirisi olan kitaba bayıldığımı söylemeliyim. Kesinlikle herkesin okuması gerektiğine inanıyorum.





14. Anne Frank'ın Hatıra Defteri / Anne Frank

 Adını tarihi değiştiren 20 kadın arasına yazdıran Anne Frank'ı düşündükçe keşke onun güncesini okumak yerine romanlarını okusaydık demeden edemiyorum. 




15. Sol Ayağım / Christy Brown



 Sol Ayağım mücadelenin ve başarının öyküsü. Bir baş ucu kitabı. Büyük küçük herkes bu kitabı okumalı.






16. Kürk Mantolu Madonna / Sabahattin Ali

 Çoğunluğun aksine eğer Kuyucaklı Yusuf ile Kürk Mantolu Madonna arasında bir tercih yapmam gerekirse ben Kuyucaklı Yusuf'u seçerim. Ancak bunun sebebi bende Kürk Mantolu Madonna'dan daha derin bir etki yarattığı içindir.


17. Hale / Alexandra Adornetto


 Yapılan onca olumsuz eleştiriye rağmen ben Hale'yi beğendim. Her ne kadar aşk, fantastik ögelerden bir hayli baskın da olsa bu beni rahatsız etmedi. Eğer siz de bi aşk kitabı arıyorsanız, karakterler de fantastik yaratıklar olsun istiyorsanız genç yetişkin türündeki bu kitabı okuyabilirsiniz.




18. Koku / Patrick Süskind

 Geldik son ve 18 kitap arasındaki en ilginç kitaba. Koku okuduktan günler sonra bile sizi üzerine düşünmeye teşvik edecek bir kitap. Okumanızı öneririm.




 Benim 6 ay boyunca okuduğum kitaplar bu şekildeydi. Yılın geri kalanında daha fazla kitap okumam dileğiyle kendinize iyi bakın. Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...