31 Temmuz 2014 Perşembe

Okuduklarım #2 (Temmuz/2014)

Temmuz Ayında Okuduklarım

  • İlk Gün
  • Olasılıksız
  • Pür
  • Karanlık Sular
 Herkese merhaba. Bugün sizlerle Temmuz ayı boyunca okuduğum kitaplarla ilgili fikirlerimi kısaca paylaşacağım. 
 Öncelikle bu ay benim için okuma şenliği ayı oldu diyebilirim. Okuduğum 4 kitaptan 3ü okuma şenliği dahilinde yorumladığım kitaplar. Ayrıca bu ay genel anlamda macera kitapları okuduğumu da belirtmeliyim.
 O zaman hiç vakit kaybetmeden okuduğum kitaplara bir göz atalım.

                               ★ ★ ★  

 Temmuz ayında ilk olarak okumayı sabırsızlıkla beklediğim İlk Gün'ü bitirdim. Bildiğiniz üzere bu kitabı düzenlediğim ilk okuma şenliğinde kitap dostlarımla birlikte okumuştuk ve aldığım geri dönüşümlerden kitabın genel anlamda beğenildiğini çıkardım. Daha önce Marc Levy kitabı okumamış biri olarak ben de bu kitabı çok beğendim. Hatta yazarın üslubunu o kadar çok sevdim ki ilk fırsatta bir diğer kitabı olan Gelecek Sefere'yi de satın aldım.
 Gelelim kitabımıza. Öncelikle bu kitaba başlarken arkeoloji ve astroloji ile ilgilenmeyen biri olarak bir takım tereddütlerim vardı ancak Marc Levy tüm bu kuşkularımı usta kalemi ile yıkmayı başardı. Her sayfası macera dolu bu kitabı okurken asla kimseye güvenmemeniz gerektiğini anlayacaksınız. Son sayfasına kadar heyecanı elden bırakmayan kitap bu yıl okuduğum iyi kitaplar arasındaki yerini aldı. Ayrıca kitapta Dan Brown tarzının esintilerini de görmek mümkün bu sebeple bu tür kitaplar arayanlara Marc Levy'nin İlk Gün'ünü kesinlikle tavsiye ederim.


                                   ★ ★ ★

 Bu ay okuduğum ikinci kitap ise Adam Fawer'ın Olasılıksız'ıydı. Büyük umutlarla satın aldığım, hakkında çok iyi yorumlar okuduğum bu kitap beni bir parça da olsa hayal kırıklığına uğrattı. Hemen hemen her sayfası macera barındırsa da, benim kitabı merakla okumadığımı söylemeliyim. 
 Kitapta eksiklikler olduğunu düşünmemin sebebi yazarın ilk romanı olmasından kaynaklanıyor olabileceği gibi aynı zamanda İlk Gün'den sonra okumuş olmam da etkili olmuş olabilir.
 Bütün bunların yanı sıra birçok kişi tarafından çok beğenildi hatta kimselerce yaşama bakış açısını değiştiren kitap olarak tanımlandığı için henüz bu kitabı okumamış olanlara öneririm.


★ ★

 Gelelim Dex Şöleni için bu ay içinde okuduğum ilk kitap olan Julianna Baggott'ın Pür'üne. Distopya seven biri olarak kitabı genel itibariye okunulabilir buldum. Başlarda her ne kadar yazarın anlatmaya çalıştığı dünyayı tam mânâsıyla okura yansıtamadığını düşünsem de sonlara doğru kitap daha akıcı bir hal aldı.
 Diğer distopyalardan farklı olarak Pür, daha sert bir kitaptı. İnfilaklar sonucunda kaynaşmış canlıları anlatırken aynı zamanda bizi gerçekte yaşanan felaketleri düşünmeye sevk etti. Benim gibi distopya severler bu seriye bir şans verebilir.


                                     ★ ★

 Sıra geldi Dex Şöleni kapsamında okuduğum ikinci ve bu ay okuduğum son kitaba. 
 Karanlık Sular, içinde hem aşk hem macera hem de entrika barındıran bir kitap. Cass ve Falco'nun imkansız aşkına tanıklık ederken, Venedik'te yaşanan kuşkulu cinayetlerin sorumlusunu bulmaya çalışacaksınız.
 Üç kitaptan oluşan serinin her ne kadar diğer kitapları yayımlanmamış olsa da yazarın sade anlatımı sayesinde kısa sürede okunan Karanlık Sular'a başlayabilirsiniz. 



Benim Temmuz ayı boyunca okuduğum kitaplar bu şekildeydi. Umarım beğenmişsinizdir. Kendinize çok iyi bakın. Sevgiyle kalın.



2 yorum:

  1. Benim de bu ay 8 kitap ile kapandı.9 da olabilirdi ama bayram sebebiyle son günlerde hiç kitap okuyamadım.Ne yazık ki hiç ortak kitabımız yokmuş :) Ben de Marc Levy'nin Gölge Hırsızı'nı okuyup çok beğenmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ay senin için oldukça verimli geçmiş o halde :) Marc Levy'nin daha önce kitabını okumamıştım bu ay keşfettiğim ve beğendiğim bir yazar Gölge Hırsızı'na da göz atacağım teşekkürler :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...