31 Ekim 2016 Pazartesi

Alice Harikalar Diyarında - Lewis Carroll | Kitap İncelemesi *98

Alice Harikalar Diyarında
Lewis Carroll

Yakamoz Kitap
Çeviren: Saime Kara
Özgün Adı: Alice's Adventures in Wonderland
#Çok Satanlar
146 Sayfa - Ciltsiz

 ☆ ☆ ☆ 

KAPAK:

 Yakamoz Kitap tarafından inanılmaz tatlı bir kapakla yayımlanan ve Alice'in 2 macerasını aynı anda barındıran kitapta çizimler de yer alıyor. Tasarımla ilgi sevmediğim şey ise alerjimde ötürü parfüm kokusu oldu ki bu durum kitabı okurken beni oldukça rahatsız etti.





YAZAR HAKKINDA:

 Asıl mesleği matematikçilik olan ve Alice Harikalar Diyarı'nda kitabı ile edebiyat konusunda da birçok kişi tarafından takdir edilen İngiliz yazar Lewis Carroll'un çok "farklı" bir hayal gücü olduğunu ortada.
 Öyle ki kitabı okuduktan sonra yazarın psikolojik bir rahatsızlığının (burada John Nash'i anmadan geçemeyeceğim) ya da madde bağımlılığının olduğunu düşünmeden edemedim.
 En son Patrick Süskind'in Koku kitabını okurken kim bu kadar deli fanteziler kurabilir demiştim beterin beteri varmış bunu da öğrendim.

KONUSU:


 Ablası kitap okuduğu sırada Alice onun yanında oturuyor ve yapacak daha eğlenceli şeyler arıyordu. Hava öylesine sıcaktı ki kalkıp papatya toplayacak enerjiyi bile kendinde bulamıyordu. Tam o esnada yanından soluk soluğa koşarak geçen tavşanı fark etti. Bir yerlere geç kaldığı her halinden belliydi. Cebinden çıkarttığı saate bakmak için duraksadı sonrasında yoluna aynı hızda devam etti. Alice gözlerine inanamamıştı. Ömründe ilk kez kıyafet giyen ve yanında saat taşıyan bir tavşan görmüştü. Yerinden fırladığı gibi beyaz tavşanı takip etmeye başladı. Çok geçmeden bir tavşan deliği gördü ve nereye ulaşacağını hesaplamadan atladı. O tavşan deliği bambaşka dünyalara açılacak burada Alice'i çok ilginç maceralar karşılayacaktı.

KİTAP HAKKINDA:

 Alice'i oldum olası sevmemişimdir. Öyle ki Tim Burton'ın uyarladığı filmler bile beni yeterince etkileyemedi (ki Charlie'nin Çikolata Fabrikası kuşkusuz en sevdiğim filmdir) Buna rağmen Yakamoz Kitap'ın yayımlamış olduğu dünya tatlısı kitabı görünce ve herkes hem kitabı hem de filmlerini çok beğenince belki doğru zamandır deyip okumaya başladım.
 Çocuk kitaplarını okuyan ve bundan keyif alan biri olarak bu kitabı çocuk kitapları kategorisinde değerlendirmenin çok yanlış olacağını düşünüyorum. Birbirinden kopuk olaylar ve anlaşılmaz diyalogların yer aldığı bir kitabın çocukların üstesinden gelebileceğini bir şey olduğunu sanmıyorum.
 Garip hikayelerle hiçbir sorunum yok hatta bu tür hikayeler zaman zaman ilgimi de çekebilir (Oz Büyücüsü bu konuda favorim) fakat ben garipliğin içinde bir parça da olsa mantık olmasından yanayım. Yazarın "mantıkçı" sıfatıyla nitelendirilmesini bu sebeple anlayabilmiş değilim.
 Her kitap elbette mesaj içermek zorunda değil ancak eğer içeriyorsa da benim bu mesajı alabildiğim söylenemez.
 Alice ile ilgili eleştirilere göz attığımda yazarın pedofili olduğuyla ilgili birçok rivayetle karşılaştım ancak bu söylentilere katılmıyorum. Ben ise psikolojik bir rahatsızlığın da isim annesi olan Alice'in yaratıcısı Lewis Carroll'un ruhsal durumundan şüpheleniyorum.

SONSÖZ:

 Alice'i seviyorsanız okuyabilirsiniz ama ben bunun yerine filmlerini izlemenizi tavsiye ederim.


Tüm Hakları Saklıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...